Jedná sa o najcennejšiu historickú sakrálnu pamiatku obce, ktorá je i NKP. Prvá písomná zmienka o kostole svätého Petra a Pavla sa objavuje už v roku 1323. Súčasnú podobu získal počas mnohých stavebných etáp. K posledným opravám došlo v rokoch 2011 – 2013, predchádzal im archeologický výskum exteriéru. Avšak z okolností, že v rokoch 1323 - 1335 pôsobili v obci duchovní, môžeme usudzovať, že pácky kostol bol postavený, buď na prelome 13. a 14. storočia, alebo ešte skôr, v poslednej tretine 13. storočia.
Jedná sa o najcennejšiu historickú sakrálnu pamiatku obce, ktorá je i NKP. Prvá písomná zmienka o kostole svätého Petra a Pavla sa objavuje už v roku 1323. Súčasnú podobu získal počas mnohých stavebných etáp. K posledným opravám došlo v rokoch 2011 – 2013, predchádzal im archeologický výskum exteriéru. Avšak z okolností, že v rokoch 1323 - 1335 pôsobili v obci duchovní, môžeme usudzovať, že pácky kostol bol postavený, buď na prelome 13. a 14. storočia, alebo ešte skôr, v poslednej tretine 13. storočia.
K páckemu kostolu sa viaže zaujímavá ľudová tradícia. Pri vchode do bývalého príkostolného cintorína od Cífera , na vnútornej strane vľavo, boli vložené dva kamenné bloky, jeden akoby s otlačkom veľkej ľudskej nohy, druhý zasa ako do zeme zahľbená nádoba na vodu. Zbožný ľud veril, že ide o otlačok nohy nejakej nadprirodzenej bytosti. To, že ide o starú tradíciu, dosvedčuje kanonická vizitácia z roku 1731. Vizitátor spomínal obidva kamene, podľa neho sa v nádobe uchovávala posvätná voda. Ľud prejavoval ku kameňom zvláštnu úctu, chodil okolo nich na kolenách a veril v ich zázračnú moc.