SK SK
1 hodnotenie
Napriek tomu, že sme trasu zaradili medzi stredne náročné trasy, pre zdatnejšieho turistu sa jedná skôr o príjemnú prechádzku. Vyšliapete si niečo cez 300 metrov a do hodinky a pol ste bez akýchkoľvek problémov v samotnej Partizánskej jaskyni. S dĺžkou trasy 2,3 kilometra to nie je žiadna náročná turistika, ale tých pár výškových metrov si jednoducho musíte odkráčať. Bez problémov to ale určite zvládnu všetky vekové kategórie, ak však beriete menšie deti, dbajte pred vstupom do jaskyne o zvýšenú bezpečnosť.

Partizánska jaskyňa, Záskalie

Obec Záskalie nie je možno všetkým hneď na prvý pohľad známa, ale ak pridáme informáciu, že sa nachádza v okolí Manínskej tiesňavy a kúsok od Kostoleckej tiesňavy, už by to mohlo byť jasnejšie. Stále nič? Tak si zadajte do navigácie Záskalie, prejdete okolo Považskej Bystrice cez Manínsku tiesňavu a táto dedinka sa zrazu objaví pred vami. Zhruba v strede tejto malebnej obce sa nachádza turistický smerovník (ak idete autom z Manínskej tiesňavy, hneď pri prvej odbočke vpravo). Práve tu začína náš výlet. Vyberieme sa po zelenej turistickej značke, urobíme ešte pár krokov dedinou po asfalte a postupne prejdeme do lesného terénu. Čaká vás stúpanie lesom a stúpanie lesom. Po asi trištvrte hodinke prídete k smerovníku s označením Pod Veľkým Manínom. Tu obáčame na žltú smerom vpravo a už je to len pár minút. Pokračujeme teda po žltej turistickej značke a ani nie do 15 minút sa nám cesty rozchádzajú – jedna pokračuje hore na Veľký Manín, druhá odbáča vpravo k Partizánskej jaskyni. Myslím, že netreba zdôrazňovať, ktorou sa vybrať. Ešte kúsok po rovinke, prípadne smerom dole a jaskyňu máte ako na dlani. Pri vstupe do jaskyne ale treba zvýšiť opatrnosť, môžete sa šmyknúť dole svahom, čo by nebolo moc príjemné.

Ako prvé uvedieme, že Partizánska jaskyňa je voľne prístupnou jaskyňou. Neplatíte teda žiadne vstupné a môžete ju navštíviť prakticky kedykoľvek. Tvorí ju jedna jediná chodba, dlhá približne 20 metrov. Samotná jaskyňa sa nachádza na skalnom brale Veľkého Manínu a aj napriek tomu, že neobsahuje žiadnu krasovú výzdobu, jej návšteva určite nie je zbytočná.

Ako zaujímavosť môžeme ešte uviezť, že svoj názov dostala po vojne, počas ktorej sa práve v tejto jaskyni skrývali partizáni a to konkrétne počas Slovenského národného povstania.

artizánska jaskyňa je príjemnou zástavkou na ceste okolo Manínskej tiesňavy. Spoznajte miesto, kde sa počas SNP dlho skrývali partizáni. Odporúčame ju skombinovať s návštevou Kostoleckej tiesňavy, prípadne spojiť v rámci Manínskeho okruhu.

Zdroj: Partizánska jaskyňa (2.9.2021)
Aktualizované dňa: 1.9.2021

49.13251, 18.50353

Záskalie

Zobraziť kontakt

tipy na zážitok v okolí Podujatia