Najčastejšie otázky na infolinku Regionálneho úradu verejného zdravotníctva + odpovede

0 hodnotení
Pripravili sme si pre vás načastejšie otázky, kvôli ktorým ľudia volajú na infolinku Regionálne úradu verejného zdravotníctva. Ak ste mali v pláne v blízkej dobe kontaktovať túto infolinku kvôli nejasnostiam, alebo si neviete dať s niečim rady a potrebujete odpovede, najprv si pozrite či si svoju otázku aj s odpoveďou nenájdete v tomto článku. Infolinky sú veľmi zaťažované a je aj dosť ťažké sa dovolať, keďže ľudia stále volajú a sú obsadené.

Tieto otázky a odpovede vypracovali a dali dokopy dobrovoľníci a pracovníci, ktorí túto infolinku obetavo obsluhujú dňom i nocou.

Otázky ohľadom karantény

1. Kto mi vypíše PN kvôli karanténe? PN vám vypíše váš všeobecný lekár

2. Čo mám robiť, ak chcem pracovať z domu, ale mám už vypísanú PN? Požiadajte svojho všeobecného lekára, aby vám PN ukončil. V karanténe budete naďalej pokračovať.

3. Môžu ostatní členovia chodiť do práce, keď som ja v karanténe?  Všetci členovia domácnosti musia byť spolu v karanténe až do konca doby jej trvania

4. Koho kontaktovať v prípade, ak sa občan SR nevie uchýliť do domácej karantény? Kontaktujte Ministerstvo vnútra SR na infolinke 02/48593312

5. Kam mám nahlásiť niekoho o kom viem, že porušuje štátom nariadenú domácu karanténu? Tieto priestupky rieši polícia SR

6. Čo mám robiť, ak mi už uplynula doba 14 dňovej karantény a nemám žiadne príznaky? V tomto prípade pre vás platia pokyny ako pre ostatných občanov SR (sledujte  aktuálne pokyny krízového štábu)

7. Čo robiť, ak mi lekár odmieta vypísať PN? Ak ste prišli zo zahraničia a máte nariadenú povinnú 14 dennú karanténu od štátu, tak je lekár povinný vám PN vystaviť.

8. Môžem si ísť nakúpiť, vyvenčiť psa, ísť vyniesť smetí, keď som v karanténe? Ak ste v karanténe mali by sme zostať doma, resp. v mieste konania karantény. Nákupy by vám mala zrealizovať rodina alebo niekto blízky, nákup odovzdajú pred dvere a vy si ich vyzdvihnete. V prípade nutnosti môžete ísť na pár minút von, ale len za použitia ochranných bezpečnostných pomôcok ( rukavice, ochranné rúško na tvár)

9. Musím dokončiť karanténu, ak mám negatívny výsledok testu na koronavírus? Áno, musíte

10. Potrebujem potvrdenie o tom, že som v karanténe? Nie, vašou povinnosťou je nahlásiť všeobecnému lekárovi príchod zo zahraničia len v prípade ak potrebujete vystaviť PN. V prípade, že tu máte trvalý/prechodný pobyt, ale lekára nemáte, navštívte stránku www.e-vuc.sk,  kde si podľa miesta svojho bydliska lekára nájdete.

Téma zahraničie

1. Čo mám robiť, ak pracujem v zahraničí a musím do práce denne dochádzať?  Informácie o prekračovaní hraníc vám poskytne Ministerstvo vnútra SR na infolinke 02/48593312

2. Čo mám robiť, ak som v zahraničí a neviem sa dostať domov? Kontaktuje ambasádu SR (alebo iný zastupiteľský úrad SR) v štáte, v ktorom sa nachádzate

3. Bol som v kontakte s osobou, ktorá prišla zo zahraničia a je bez príznakov, musím zostať doma? Osoby, ktoré prišli zo zahraničia majú povinnú domácu karanténu 14 dní, osoby, ktoré s nimi boli v blízkom kontakte alebo spolu žijú v jednej domácnosti, ju majú tiež

4. Vrátil som sa zo zahraničia, potrebujem vyšetrenie u všeobecného lekára, na koho sa mám obrátiť? Ak prídete zo zahraničia, ste povinní sa hlásiť a telefonicky kontaktovať svojho všeobecného lekára. Ak ho nemáte, navštívte stránku www.e-vuc.sk, kde si podľa svojho trvalého/prechodného bydliska svojho lekára nájdete.

5. Vrátil som sa zo zahraničia a chcel by som sa nahlásiť do karantény v zariadeniach Ministerstva vnútra SR? Kontaktuje Ministerstvo vnútra na infolinke 02/48593312

6. Aké sú možnosti vycestovať zo Slovenska za hranice, prípadne návrat na Slovensko? V prípade potreby informácií ohľadom cezhraničného pobytu kontaktuje Ministerstvo vnútra SR na infolinke 02/48593312

Nahlásenie obyvateľov

1. Kam sa mám nahlásiť, keď som pricestoval zo zahraničia a mám byť v povinnej karanténe? Ak potrebujete vystaviť PN, tak telefonicky kontaktujte svojho všeobecného lekára, ak nepotrebujete, tak nie je povinnosťou sa niekde hlásiť.

Testovanie

1. Je možné sa otestovať z vlastnej iniciatívy ? Testovanie na vlastnú žiadosť nie je možné

2. Kedy budú výsledky testov? Výsledky testov budú najskôr po 48 hodinách od testovania

3. Kedy ma budete informovať o pozitívnom/negatívnom výsledku testov? Iba v prípade pozitívneho výsledku testov budete telefonický kontaktovaní

4. Ak ma nebudete kontaktovať, teda budem mať negatívny výsledok, kde sa mám uistiť? V prípade negatívneho nálezu sa môžete kontaktovať na tel. č. 0908 072 418, no nie skôr ako po 48 hodinách po odbere testov

Ostatné

1. Kedy majú volajúci kontaktovať všeobecného lekára a kedy regionálny úrad verejného zdravotníctva SR? Pri návrate zo zahraničia nemusíte kontaktovať reg. úrad, ak potrebujete vypísať PN zavolajte svojmu všeobecnému lekárovi, alebo ak máte iné zdravotné ťažkosti.

2. Je mi povinný môj všeobecný lekár vystaviť PN? Váš všeobecný lekár je povinný vám v odôvodnenom prípade vystaviť PN alebo OČR, kvantitatívny limit pre vypísanie PN alebo OČR, nie je.

Aktualizované dňa: 25.3.2020
Zdroj: GoSlovakia

Saška Mišiková

Zobraziť viac

Najčastejšie otázky na infolinku Regionálneho úradu verejného zdravotníctva + odpovede

Pripravili sme si pre vás načastejšie otázky, kvôli ktorým ľudia volajú na infolinku Regionálne úradu verejného zdravotníctva. Ak ste mali v pláne v blízkej dobe kontaktovať túto infolinku kvôli nejasnostiam, alebo si neviete dať s niečim rady a potrebujete odpovede, najprv si pozrite či si svoju otázku aj s odpoveďou nenájdete v tomto článku. Infolinky sú veľmi zaťažované a je aj dosť ťažké sa dovolať, keďže ľudia stále volajú a sú obsadené.

Tieto otázky a odpovede vypracovali a dali dokopy dobrovoľníci a pracovníci, ktorí túto infolinku obetavo obsluhujú dňom i nocou.

Otázky ohľadom karantény

1. Kto mi vypíše PN kvôli karanténe? PN vám vypíše váš všeobecný lekár

2. Čo mám robiť, ak chcem pracovať z domu, ale mám už vypísanú PN? Požiadajte svojho všeobecného lekára, aby vám PN ukončil. V karanténe budete naďalej pokračovať.

3. Môžu ostatní členovia chodiť do práce, keď som ja v karanténe?  Všetci členovia domácnosti musia byť spolu v karanténe až do konca doby jej trvania

4. Koho kontaktovať v prípade, ak sa občan SR nevie uchýliť do domácej karantény? Kontaktujte Ministerstvo vnútra SR na infolinke 02/48593312

5. Kam mám nahlásiť niekoho o kom viem, že porušuje štátom nariadenú domácu karanténu? Tieto priestupky rieši polícia SR

6. Čo mám robiť, ak mi už uplynula doba 14 dňovej karantény a nemám žiadne príznaky? V tomto prípade pre vás platia pokyny ako pre ostatných občanov SR (sledujte  aktuálne pokyny krízového štábu)

7. Čo robiť, ak mi lekár odmieta vypísať PN? Ak ste prišli zo zahraničia a máte nariadenú povinnú 14 dennú karanténu od štátu, tak je lekár povinný vám PN vystaviť.

8. Môžem si ísť nakúpiť, vyvenčiť psa, ísť vyniesť smetí, keď som v karanténe? Ak ste v karanténe mali by sme zostať doma, resp. v mieste konania karantény. Nákupy by vám mala zrealizovať rodina alebo niekto blízky, nákup odovzdajú pred dvere a vy si ich vyzdvihnete. V prípade nutnosti môžete ísť na pár minút von, ale len za použitia ochranných bezpečnostných pomôcok ( rukavice, ochranné rúško na tvár)

9. Musím dokončiť karanténu, ak mám negatívny výsledok testu na koronavírus? Áno, musíte

10. Potrebujem potvrdenie o tom, že som v karanténe? Nie, vašou povinnosťou je nahlásiť všeobecnému lekárovi príchod zo zahraničia len v prípade ak potrebujete vystaviť PN. V prípade, že tu máte trvalý/prechodný pobyt, ale lekára nemáte, navštívte stránku www.e-vuc.sk,  kde si podľa miesta svojho bydliska lekára nájdete.

Téma zahraničie

1. Čo mám robiť, ak pracujem v zahraničí a musím do práce denne dochádzať?  Informácie o prekračovaní hraníc vám poskytne Ministerstvo vnútra SR na infolinke 02/48593312

2. Čo mám robiť, ak som v zahraničí a neviem sa dostať domov? Kontaktuje ambasádu SR (alebo iný zastupiteľský úrad SR) v štáte, v ktorom sa nachádzate

3. Bol som v kontakte s osobou, ktorá prišla zo zahraničia a je bez príznakov, musím zostať doma? Osoby, ktoré prišli zo zahraničia majú povinnú domácu karanténu 14 dní, osoby, ktoré s nimi boli v blízkom kontakte alebo spolu žijú v jednej domácnosti, ju majú tiež

4. Vrátil som sa zo zahraničia, potrebujem vyšetrenie u všeobecného lekára, na koho sa mám obrátiť? Ak prídete zo zahraničia, ste povinní sa hlásiť a telefonicky kontaktovať svojho všeobecného lekára. Ak ho nemáte, navštívte stránku www.e-vuc.sk, kde si podľa svojho trvalého/prechodného bydliska svojho lekára nájdete.

5. Vrátil som sa zo zahraničia a chcel by som sa nahlásiť do karantény v zariadeniach Ministerstva vnútra SR? Kontaktuje Ministerstvo vnútra na infolinke 02/48593312

6. Aké sú možnosti vycestovať zo Slovenska za hranice, prípadne návrat na Slovensko? V prípade potreby informácií ohľadom cezhraničného pobytu kontaktuje Ministerstvo vnútra SR na infolinke 02/48593312

Nahlásenie obyvateľov

1. Kam sa mám nahlásiť, keď som pricestoval zo zahraničia a mám byť v povinnej karanténe? Ak potrebujete vystaviť PN, tak telefonicky kontaktujte svojho všeobecného lekára, ak nepotrebujete, tak nie je povinnosťou sa niekde hlásiť.

Testovanie

1. Je možné sa otestovať z vlastnej iniciatívy ? Testovanie na vlastnú žiadosť nie je možné

2. Kedy budú výsledky testov? Výsledky testov budú najskôr po 48 hodinách od testovania

3. Kedy ma budete informovať o pozitívnom/negatívnom výsledku testov? Iba v prípade pozitívneho výsledku testov budete telefonický kontaktovaní

4. Ak ma nebudete kontaktovať, teda budem mať negatívny výsledok, kde sa mám uistiť? V prípade negatívneho nálezu sa môžete kontaktovať na tel. č. 0908 072 418, no nie skôr ako po 48 hodinách po odbere testov

Ostatné

1. Kedy majú volajúci kontaktovať všeobecného lekára a kedy regionálny úrad verejného zdravotníctva SR? Pri návrate zo zahraničia nemusíte kontaktovať reg. úrad, ak potrebujete vypísať PN zavolajte svojmu všeobecnému lekárovi, alebo ak máte iné zdravotné ťažkosti.

2. Je mi povinný môj všeobecný lekár vystaviť PN? Váš všeobecný lekár je povinný vám v odôvodnenom prípade vystaviť PN alebo OČR, kvantitatívny limit pre vypísanie PN alebo OČR, nie je.

zdieľaj na
Spracoval: Saška Mišiková
Aktualizované dňa: 25.3.2020
Zdroj: GoSlovakia


Súvisiace... Napísali o nás


Mohlo by ťa zaujať