Ku kalváriám a krížovým cestám - Stopy minulosti

Po -1°
0 hodnotení
História Cyklo Turistika
Prejdite si pomyselný ruženec sakrálnych pamiatok Malých Karpát.

Ku kalváriám a krížovým cestám - Stopy minulosti

Začiatok trasy je pri kostole v Dubovej. Podhorskou ulicou sa severozápadným smerom vyberieme na jej koniec. Vľavo za poslednými domami leží Vítkov vŕšok a začína sa tu krížová cesta, ktorá nás prevedie svojimi zastaveniami až na vrchol s kalváriou, ktorá je v krajine pekne, jednoducho a nerušene osadená. Pod kalváriou je v skale vsadená i lurdská jaskyňa. Zídeme od nej k lesnej ceste, ktorá nás stúpaním vyvedie až k žltej turistickej značke. Odbočením doprava spolu s ňou zídeme do obce Píla a ďalej až na lúku pod hrad Červený Kameň. Tu sa začína súbor niekoľkých zastavení, ktorý smeruje krížom cez lúky k pohrebnej kaplnke. Neďaleko za ňou stojí na menšom návrší kalvária aj zo sochami svätých Jána, Márie Magdalény, Panny Márie a ukrižovaným Ježišom a dvoma lotrami. Chodník pod kalváriou nás severným smerom privedie k zelenej značke a spolu s ňou klesá vpravo do Častej. Od kostola pokračujeme ďalej k cintorínu a pred ním odbočíme doľava k vinohradom a v smere do Dolian. V Doľanoch prejdeme okolo veže ku kostolu, za ktorým stojí cintorín a začína sa tu krížová cesta so 14 murovanými zastaveniami. Stúpaním sa dostaneme na vrchol kopca, kde stojí Kaplnka sv. Šebastiána a pred ňou kalvária s tromi krížmi. Tesne pod vrcholom na jeho západnej strane je ku skale pristavaná pútnická Kaplnka sv. Leonarda.

Základné údaje

Dĺžka: 10.7 km

Určené pre: Crossové bicykle

Farba: Cyklopotulky

Obtiažnosť: Rekreačná trasa

Táto cyklotrasa nieje oficiálna. Bola zadaná užívateľmi a nenachádza sa na nej značenie!