SK SK
0 hodnotení
Výstup na Rysy je azda najpopulárnejší turistický výstup vo Vysokých Tatrách. Pomerne náročný výstup sa odvďačí krásnym výhľadom z vrcholu. Rysy sa nachádzajú na slovensko-poľskej hranici, majú tri vrcholy.

Cesta na rysy

Trasa:

Štrbské Pleso (1355m, hotel Patria)-  Popradské pleso [1:05] -  rázc. nad Žabím potokom [0:35] -  sedlo Váha (2340m) [2:00] - Rysy (2499m) [0:45], naspäť rovnakou cestou [3:35]. Celkový čas [8:00].

Od hotela Patria pri Štrbskom plese sa vyberieme po červenej značke Tatranskou Magistrálou, cez most prejdeme potok Mlynica a začíname mierne stúpať lesným porastom až na Trigan, odtiaľ riedkym porastom pokračujeme až k rázcestiu "zimnej cesty", pokračujeme po červenej (v čase snehovej prikrývky je tento úsek po Popradské pleso uzavretý). Od rázcestia vedie chodník ešte krátko lesom, potom otvoreným terénom po úbočí Patrie až k mostu cez Hincov potok, odtiaľ sa zakrátko dostaneme k rázcestiu nad Popradským plesom, odtiaľ kúsok po asfaltovej ceste k Chate pri Popradskom plese. Pokračujeme hore lesnou cestou, neskôr kosodrevinou do Mengusovskej doliny až prídeme k rázcestiu nad Žabím potokom. Od rázcestia odbočíme doprava a hneď strmo vystupujeme kamenistým chodníkom v kosodrevine vedľa obrovského balvana nazývaného Hincova skala. Prekročíme mostom Žabí potok a začíname vystupovať mnohými serpentínami hore úbočím k nápadnej, charakteristickej skale nazývanej Wachterka a vstupujeme do kotliny Žabích plies.

Chodník vedie nad Veľkým Žabím plesom. Začíname vpravo vystupovať krátkymi, ale strmými zákrutami v sutinovisku popod skalnú stenu. Stenu prekonávame pomocou reťazí traverzom doprava (za letného snehu alebo poľadovice veľmi nebezpečný úsek !) na rovnejšiu časť až k vodopádu. Odtiaľ už v doline pod Váhou pokračujeme strmými serpentínami po skalnom chodníku až k chate pod Rysmi. Od chaty tiahlou serpentínou v ľavej časti dolinky a v závere prudkými serpentínami do sedla Váha. Zo sedla vľavo do juhozápadného úbočia Rysov a v zákrutách mierne hore na rebro. Na druhej strane niekoľko metrov dole, potom podídeme juhovýchodný a hlavný vrchol a nakoniec strmými serpentínami vystúpime na severozápadný - vyhliadkový vrchol Rysov.

Doplňujúce informácie

49.134578, 20.079677

Štrbské Pleso

Zobraziť kontakt

tipy na zážitok v okolí Podujatia