Kým vykupovanie potravín v snahe, aby ľudia nemuseli chodiť do obchodu, ak budú ostatní nakazení, či zaobstarávanie dezinfekčných prostriedkov sa dá vysvetliť, kúpa či dokonca bitky o posledné rolky toaletného papiera, už taký zmysel nedávajú. Hnačky totiž nákazu koronavírusom nesprevádzajú alebo ak, tak len výnimočne, a teda veľký nákup tohto tovaru vo veľkom nie je potrebný. Avšak ľudia ho aj tak skupujú.
Je v tom psychológia
Nad tým, prečo ľudia kupujú v tak veľkom množstve toaletný papier, sa zamyslel aj portál The Conversation a opýtal sa na to rôznych odborníkov.
Niki Edwardsová zo školy verejného zdravotníctva a sociálnej práce z Queenslanskej technologickej univerzity odpovedala, že toaletný papier symbolizuje ovládanie. Ľudia ho vnímajú ako spôsob udržať si hygienu a čistotu pod kontrolou. Aj keď v prípade núdze je možné použiť náhrady v podobe vreckoviek či kuchynských utierok, ľudia o tieto náhrady záujem nejavia.
Pri jeho nákupe ale treba triezvo uvažovať a myslieť aj na iných ľudí, ktorí ho doma momentálne nemajú a nutne si ho potrebujú zadovážiť. Nemá zmysel sa ním zásobiť na niekoľko rokov, veď aj jeden kotúč vydrží pomerne dlhú dobu. Navyše, v prípade núdze, sa dajú použiť iné papierové alternatívy, či v krajnom prípade je možné použiť sprchu alebo bidet, ktoré sú súčasťou kúpeľne.